1. Beoordeling van de vakantiewoning
Waar staat de woning? Hoe groot is de kavel, hoeveel privacy heb je, wat zijn de voorzieningen op het park? Wat zijn de verhuuropbrengsten? Wat zijn de parkkosten? Waarom wil je verkopen? Waar viel je ooit voor, toen je deze woning kocht?
Dat zijn zomaar een paar vragen die tijdens een kennismakingsgesprek aan de orde komen. Ik kijk met de ogen van een koper bij de beoordeling van de woning.
2. Samen vraagprijs bepalen
Bij het bepalen van de vraagprijs kijk ik niet alleen naar vaste waarden, zoals bouwjaar, inhoud, perceeloppervlakte en soort bouw. Ook de staat van onderhoud en inventaris spelen een belangrijke rol. Vooral de unieke kenmerken van het huis, het park en de locatie bepalen uiteindelijk de vraagprijs.
3. Opstart verkoop
Als we prijsovereenstemming hebben bereikt, ga ik de verkoop voorbereiden, kadastrale recherche plegen, me verdiepen in het park en de omgeving en de doelgroep bepalen.
Om een overzicht te kunnen maken van de jaarlijkse kosten heb ik gegevens van het park en de verhuurorganisatie nodig.
4. Perfecte presentatie
Die begint met een mooie fotoreportage. Dat is een vereiste voor een goede presentatie. BuitenLeven Recreatiemakelaar werkt met een professionele fotograaf die jouw vakantiehuis op z’n mooist in beeld brengt. Ook laat ik duidelijke plattegronden maken en schrijf ik een wervende tekst. Geen standaard ‘makelaars tekst’, maar een tekst die de sfeer van de woning en het park weergeeft en uitnodigt om jouw vakantiehuis te bezichtigen
5. De te verkopen vakantiewoning wordt online gezet
Als we jouw vakantiehuis online in de verkoop zetten, dan doen we dat niet alleen op onze eigen website maar ook op een aantal andere websites, zoals Funda, zodat jouw woning bij een groot publiek onder de aandacht komt.
6. Verkoopbrochure
De brochure plaatsen we online, zodat belangstellenden hem kunnen downloaden via www.uw-buitenleven.nl. Hierin wordt niet alleen de vakantiewoning beschreven, maar ook het park en de omgeving. Het overzicht van de kosten en opbrengsten wordt er ook in opgenomen. Na een bezichtiging geef ik belangstellenden een papieren brochure mee, om nog eens door te bladeren of aan familie en vrienden te laten zien.
7. Bezichtigingen
Voor elke bezichtiging neem ik ruim tijd: potentiële kopers kunnen onder het genot van een kopje koffie al hun vragen stellen. Zij maken op deze manier niet alleen kennis met de vakantiewoning maar ook met de faciliteiten op het park. Zo proeven ze de sfeer van het park en kunnen ze goed beoordelen of het huis en het park bij hen past.
8. Online adverteren
Potentiële klanten worden actief geworven via internet en social media met een doelgerichte aanpak, zodat elke vakantiewoning de juiste belangstellenden trekt.
9. Online magazine “Buitengewoon BuitenLeven”
Dit magazine sturen we online naar mensen die op zoek zijn naar een vakantiewoning. In elke uitgave plaatsen we ons nieuwe aanbod en informatie en tips die belangrijk zijn bij de aankoop van een recreatiewoning.
10. Communicatie met de opdrachtgever
Ik hecht veel waarde aan een goed contact met opdrachtgever, tenslotte streven we samen naar hetzelfde doel: de vakantiewoning zo snel mogelijk voor een goede prijs verkopen. Elke bezichtiging kondig ik aan per email. En na de bezichtiging bel ik om mijn bevindingen te delen.
11. Afwikkeling van de verkoop
Als we met een een belangstellende prijsovereenstemming hebben bereikt, stel ik de koopovereenkomst op. Na ondertekening door koper en verkoper stuur ik deze naar de notaris voor de afwikkeling de officiele overdracht. Vooraf controleer ik de notariele akte. Zo weet je zeker dat de verkoop goed verloopt en er achteraf geen onduidelijkheden zijn.